چگونه پاستا با سس پنیر و سیر سوخاری درست کنیم؟

پاستا یکی از غذاهای خوشمزه و محبوب در بین مردم سراسر دنیا می باشد. در این بخش قصد داریم طرز تهیه یک نوع پاستا خوشمزه را به شما عزیزان آموزش بدهیم.

برای درست کردن این نوع پاستا، پنیر و سیر بصورت سوخاری مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که می دانید سیر بصورت خام بوی بدی دارد به همین خاطر در درست کردن پاستا از آن بصورت سوخاری استفاده می شود.

سیر یک ماده پر از خواص فراوان است که نمی توان آن را نادیده گرفت. اگر سیر را به خوبی تفت بدهید و یا از آن بصورت سوخاری استفاده کنید بوی نامطبوع آن به شدت کاهش پیدا می کند، اما بیشتر خاصیت خود را حفظ می کند. پس اگر می خواهید در غذاهای خود از سیر هم استفاده کنید و بوی نامطبوع آن هم از بین برود بهتر است از این دو روشی که گفتیم استفاده کنید.

پاستا با سس پنیر و سیر سوخاری طعم عالی و خوشمزه ای دارد که با یکبار درست کردن عاشق آن می شوید و دوست دارید باز هم آن را درست کنید. اگر شما از خوردن پاستاهای تکراری خسته شده اید و دوست دارید که یک طعم جدید آن را تجربه کنید. این غذا بهترین پیشنهاد برای شما می باشد که حتما آن را تجربه کنید.

برای تهیه این غذا نیاز به یک سری مواد غذایی نیاز دارید که تهیه تمام آن ها راحت و در دسترس است. شاید در نگاه اول تعداد مواد اولیه آن زیاد بنظر بیاید ولی همین موضوع باعث می شود که طعم جدید در پاستا به وجود بیاید. بصورت کلی برای انواع سس ها به مواد اضافه نیاز دارید بخاطر همین مواد اولیه این پاستا زیاد شده است. مک اند چیز با سس گوشت، پاستا با سس بلونز، لازانیا زیتی و اسپاگتی سوسیس از انواع دیگر پاستا است.

مواد لازم برای خرده نان های رویه:

کره: 4 قاشق غذاخوری

خرده نان: 2 فنجان

ساقه پیازچه خرد شده: 3 قاشق غذا خوری

مواد لازم برای پاستا و سس:

سیر: 1 بوته

روغن زیتون: به مقدار لازم

پاستا: 450 گرم

کره: 8 قاشق غذاخوری

آرد: 6 قاشق غذاخوری

شیر: 5 فنجان

پنیر چدار رنده شده: 1/5 فنجان

پنیر پارمسان رنده شده: 0/5 فنجان

پودر خردل: نصف قاشق چایخوری

نمک: 1/5 قاشق غذاخوری

فلفل سیاه: 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه خرده نان های رویه:

پودر نان و پیازچه خرد شده را به مدت زمان 1-2 دقیقه با کره کمی تفت بدهید تا تست شود سپس آن ها را بردارید.

طرز تهیه پاستا و سس:

در ابتدا فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد روشن کنید تا به خوبی گرم شود. سپس بوته سیر را بشویید و خشک کنید. یک سوم بالای بوته سیر را برش بدهید و به همراه بقیه سیر داخل فویل بگذارید و روغن زیتون و نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و در فویل را بپیچانید و به مدت 30 دقیقه در فر بگذارید تا کباب شود.

بعد از اینکه پخت آن تمام شود با فشار دست از بخش پایینی بوته، حبه های سیر را از پوست بکنید و با چنگال آن ها را پوره کنید. در همین حین پاستا را در یک قابلمه آب نمک در حال جوش نیم پز و آب کش کنید. نصف فنجان از آب پاستا را باید نگهدارید.

یک ظرف کم عمق به اندازه ی 22*32 سانتی را با کره چرب کنید. کره را باید روی حرارت ذوب کنید و آرد را در آن تفت بدهید. سپس سیر له شده را به آن بیافزاید و به خوبی ترکیب کنید. حدود 1 تا 3 دقیقه تفت بدهید تا آرد طلایی شود. شیر را به آرامی به آرد اضافه کنید و به مدت 3 دقیقه آن را هم بزنید تا به جوش بیاید.

در مرحله بعدی پنیرها، پودر خردل، نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و کاملا هم بزنید. ماکارانی و آبی را که نگه داشته بودید را به ترکیب اضافه کنید و بازهم مخلوط کنید. بعد از اینکه مخلوط کردید آن را داخل ظرف قرار بدهید و خرده نان ها را روی آن بگذارید و در آخر هم به مدت 20 تا 25 دقیقه اجازه بدهید در فر بماند تا کاملا طلایی و برشته شود.

اشتراک گذاری

ارسال نظــــر

نظــرات کابران