از دارچین در چه غذاهایی استفاده می شود؟

از دارچین در تهیه چه غذاهایی می توان استفاده کرد؟ این سوال جزو سوالاتی است که شاید اکثریت ما جواب آن را بدانیم ولی نکته های کاربردی زیادی در مورد مصرف دارچین در غذا وجود دارد که شاید از آن ها خبر نداشته باشید که در این مقاله از کیچن رز به آن ها خواهیم پرداخت.

خوش عطر و لذیذ شدن غذا با دارچین

تمام ادویه ها مخصوصا دارچین بخاطر اینکه طعم و عطر بهتری به غذا بدهند به آن اضافه می شوند. در حقیقت این ادویه ها می باشند که عطر و طعم لذیذی را به غذا می دهند. این اثر گذاری به صورتی است که تصور کردن یک غذا بدون ادویه واقعا امکان پذیر نمی باشد. دارچین هم نیز یک ادویه خوشبو و خوش عطر محسوب می شود که از آن در غذاهای زیادی استفاده می شود.

خواص فراوان دارچین

یکی از دلایل دیگری که از ادویه ها در تهیه غذا استفاده می کنیم بخاطر خواص درمانی هست که دارند. خواص دارچین به اندازه ای می باشد که حذف آن از برنامه غذایی تقریبا امکان پذیر نمی باشد. دارچین پوسته درخت دارچین می باشد که بخاطر اینکه فواید زیادی دارد از آن بصورت گسترده استفاده می شود. گاهی این پوسته خشک شده را به صورت تکه های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد و گاهی هم از آن بصورت پودری استفاده می شود. برخی از خواص این ادویه بصورت زیر می باشد:

بهبود سرفه

بهبود ورم مفاصل

بهبود گلودرد

آرامش بخش

بهبود زخم های عفونی

از دارچین در چه غذاهایی استفاده می شود؟

اینکه دارچین برای چه غذاهایی استفاده می شود و چه نوع آن را انتخاب کنیم از اهمیت بالایی برخوردار است. چون از همه ادویه ها مخصوصا دارچین نمی توانیم در تمام غذاها استفاده کنیم. حتی با اینکه دارچین ادویه خوش عطر و طعمی هست ولی مناسب هر غذایی نمی باشد. مثلا فرض کنید به غذای مانند میرزاقاسمی دارچین اضافه کنید. به هیچ عنوان این ادویه پرخاصیت مناسب این غذای خوشمزه نیست. ولی برای از بین بردن بوی مرغ می توانید از این ادویه عالی استفاده کنید.

در خصوص دارچین بهتر است بدانید که مناسب ترین دارچین برای مصرف، دارچین اصل و خالص است که می توانید از سایت کیچن رز تهیه کنید. تنها از دارچینی که باکیفیت و تازه باشد می توانید انتظار داشتن عطر و طعم دلپذیری داشته باشید. چرا که کم ترین بی توجهی به کیفیت دارچین می تواند تغییر خاصی در طعم و عطر غذا را با خود به همراه نداشته باشد.

بهترین نوع دارچین

دارچین ارگانیک بخاطر اینکه فرایند سالم تولید را طی می کند قطعا بهترین نوع برای مصرف محسوب می شود. چون علاوه بر اصل و با کیفیت بودن هیچ نوع ماده سمی و مضر در آن وجود ندارد. با خیال راحت می توانید دارچین اصل و باکیفیت را از سایت کیچن رز خریداری کنید.

زمان اضافه کردن دارچین به غذا

از دارچین در انواع مختلفی از غذاها مانند زرشک پلو با مرغ، خورشت قیمه، ماکارونی، کلم پلو، هویج پلو، پلو استانبولی، لوبیا پلو و غذاهای دیگری استفاده می شود. ولی بهترین زمان برای استفاده از دارچین برای خوش طعم کردن غذا و همینطور حفظ خواص درمانی که دارد، اضافه کردن آن به غذا در دقایق پایانی پخت می باشد. ولی برای درست مرغ باید از آن همان اول استفاده کنید.

اشتراک گذاری

ارسال نظــــر

نظــرات کابران