ادویه های طعم دهنده ای که برای آشپزی نیاز هستند

در این بخش می خواهیم به سراغ ادویه های برویم که با غذا جادو می کنند و حسابی طعم آن را خوشمزه و دلپذیر می کنند.

دارچین، خوش عطرترین ادویه طعم دهنده غذا

دارچین با عطر خوبی که روی شله زرد، داخل خورشت قیمه و یک چای دارچین تازه و خوشبو داره جزو رایحه های دوست داشتنی برای ما ایرانی ها به حساب می آید. دارچین ادویه ای می باشد که به شکل چوب و پودر مورد استفاده قرار می گیرد. این ادویه خوشبو در غذا، شیرینی پزی و پخت دسرهای مختلف کاربرد فراوانی دارد. دارچین بخاطر طبع گرمی که دارد در طب سنتی و گیاه از آن استفاده می شود. این گیاه موجب کاهش تب، کاهش دردهای عضلانی و تنظیم گردش خون می شود. دمنوش دارچین به بهبود سرماخوردگی بسیار کمک می کند.

گیاه دارچین یک آرام بخش طبیعی حساب می شود. پیشنهاد ما این است در کنار میان وعده های خود میوه خشک، توت خشک و انواع خشکبار و بیسکوییت ها یک لیوان چای دارچین نیز مصرف کنید. همینطور چای دارچین به تقویت معده هم حسابی کمک می کند و یک نوع آنتی بیوتیک هم حساب می شود.

آویشن، ادویه ای خوش عطر از دوران رم باستان تا کنون

عطر خوب آویشن در غذاهایی مانند ماکارانی، پاستا، پیتزا، کوکو مرغ، کتلت، ماهی، انواع سوپ ها، مرغ و در ماست و دوغ مورد استفاده قرار می گیرد که طعم آن ها را به شدت بهتر می کند. اگر قصد دارید یک پیتزای خوش عطر درست کنید حتما از گوجه خشک و پودر آویشن در کنار پنیر برای طعم دادن به غذای خود استفاده کنید. ترکیب این سه ماده طعم دهنده عطر و مزه ای فراموش نشدنی به پیتزا می بخشد.

آویشن یکی از ادویه هایی می باشد که علاوه بر آشپزی در طب گیاهی و سنتی نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. جالب است بدانید که در دوران رم باستان گیاه آویشن برای جلوگیری از مسمومیت یا رفع سموم بدن با حمام آویشن مورد استفاده قرار می گیرد. همینطور از آویشن در پخت غذاهای گوشتی می توانید استفاده کنید چون موجب پیشگیری از فاسد شدن گوشت می شود.

در طب سنتی و قبل از ساخت داروهای شیمیایی از آویشن برای پانسمان کردن زخم ها استفاده می کردند. همینطور از آویشن در پخت غذاهای گوشتی استفاده می شد تا مانند آنتی بیوتیک ها از ایجاد عفونت پیشگیری کند. یکی دیگر از خاصیت آویشن نیز تاثیر مثبت در بهبودی گلودرد، کاهش کلسترول، ایجاد شادی و نشاط و بهبود سرفه و برونشیت اشاره کرد. همینطور آویشن یک نوع ضد سرطان می باشد. از آویشن علاوه بر غذا در دمنوش ها هم می توان استفاده کرد.

زعفران، ادویه ای مخصوص برای خوشمزه کردن مرغ و خورشت ها

زعفران، طلای سرخ ایران همیشه جای ثابتی در پخت و پز آشپزی دارد. زعفران ادویه ای ارزشمند و گران قیمت می باشد که عطر، طعم و رنگ جادویی با خود به همراه دارد. زعفران بعنوان ادویه مخصوص مرغ، انواع خورشت ها، پلوها و دسرها مورد استفاده قرار می گیرد. زرشک پلو با مرغ، ته چین، شله زرد و قیمه از محبوب ترین غذایی هستند که در آن ها زعفران مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر طعم دهنده ی عالی زعفران، دارای خاصیت درمانی زیادی مثل رفع مشکلات بی خوابی، رفع گلو درد، کمک به بهبود آسم، افسردگی، سردرد و جلوگیری از بیماری آلزایمر و تقویت حافظه می باشد. زعفران بصورت دم کرده و دم نوش مورد استفاده قرار می گیرد و از زمان هم رایج بوده است که از چای زعفران برای به وجود آوردن شادی و نشاط استفاده می شده است.

اشتراک گذاری

ارسال نظــــر

نظــرات کابران