چگونه مرغ کاری تایلندی درست کنیم؟

خورشت مرغ کاری تایلند یکی از غذاهای سنتی از مخلوط مزه های ترش، شیرین، نمکی و فلفلی می باشد. برای درست کردن این غذا نیاز به چاشنی آماده کاری تایلندی دارید. از انواع سبزیجات در این کاری می توانید استفاده کنید مثل هویج، کلم یا لوبیا سبز.

کاری قرمز مرغ تایلندی را می توانید در وعده ناهار و شام میل کنید. همینطور می توانید در ماه رمضان بعنوان سحری و افطاری هم میل کنید.

مواد لازم برای 4 نفر

360 گرم فیله سینه مرغ

1/2 قاشق چایخوری نمک

1 قاشق سوپخوری شکر

2 قاشق سوپخوری روغن گیاهی

2 قاشق سوپخوری آرد ذرت

2 قاشق سوپخوری آب لیمو

1 پیمانه عصاره مرغ

1 عدد فلفل قرمز

1 عدد کدو سبز

1 عدد پیاز

2 حبه سیر

1 قاشق غذا خوری پودر کاری

طرز تهیه مرغ کاری تایلندی

روغن را در تابه ای بزرگ و روی شعله متوسط حرارت بدهید و پیاز خرد شده را برای 5 دقیقه حرارت بدهید و سپس پودر کاری و سیر ریز شده را اضافه کنید و برای 1 دقیقه آن را هم بزنید.

عصاره مرغ، شکر و نمک را بیافزایید و صبر کنید تا مواد به جوش آیند. در ادامه کدو را به صورت حلقه های باریک دربیاورید. فلفل قرمز را پخته و آبکش کنید. فلفل قرمز کدو را هم اضافه کنید، درپوش ظرف را بگذارید و اجازه بدهید برای 12 دقیقه جوش بیاید. فیله مرغ بدون پوست نپخته را به اندازه های کوچک برش بدهید.

آرد ذرت را با 2 قاشق سوپخوری آب مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. مرغ را به کاری اضافه کنید و با دربسته به مدت 8 دقیقه دیگر هم اجازه بدهید بماند. خمیر آراد ذرت را اضافه کنید و بصورت مداوم هم بزنید تا کاری غلیظ شود و بعد از آن آب لیمو را بیافزایید و آن را با برنج سرو و نوش جان کنید.


میتوانید از سایت کیچن رز ادویه کاری را با کیفیت بسیار بالا تهیه کنید.

اشتراک گذاری

ارسال نظــــر

نظــرات کابران