طرز تهیه ته چین خوشمزه و مجلسی

در این بخش یاد می گیرید که چجوری ته چین مرغ عالی و خوشمزه را درست کنید تا در کنار عزیزانتان میل کنید.

مرحله اول

برای تهیه ته چین مرغ مجلسی در ابتدا باید گوشت مرغ را به همراه دو لیوان آب، به مقدار کافی زردچوبه، دارچین و یک عدد پیاز (حتی می توانید از پودر پیاز کیچن رز هم استفاده کنید) داخل یک قابلمه مناسب استفاده کنید. سپس قابلمه را بر روی حرارت متوسط قرار بدهید تا گوشت مرغ به خوبی مغز پخت شود.

مرحله دوم

برای اینکه طعم مرغ خیلی بهتر شود، اجازه دهید تمام آبی که در قابلمه وجود دارد بخار شود، اینکار موجب جذب تمام ادویه ها توسط گوشت مرغ می شود. بعد از اینکه مرغ را از روی حرارت برداشتید و کمی سرد شد، آن را به صورت ریش ریش خرد کنید.

مرحله سوم

بعد از اینکه مرغ را ریش ریش کردید آن ها را به همراه کمی روغن مایه داخل یک تابه بریزید و به کمک تفت بدهید، بعد از آن مقداری زردچوبه، دارچین و فلفل سیاه به مرغ بیافزاید، حتی می توانید از پودر زرچوبه، دارچین و فلفل سیاه علاء کیچن رز استفاده کنید و به خوبی تفت دهید تا موقعی که مرغ با ادویه ها یکدست شود. سپس مرغ را کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

در این مرحله زرشک ها را که تا 20 دقیقه قبل خیس کرده ایم، آبکشی می کنیم و بعد از آن در کنار پودر قند و مقداری کره یا روغن مایع در یک تابه مناسب تفت می دهید تا رنگ زرشک ها درخشان شود و زرشک هارو برمیداریم.

مرحله پنجم

حالا برنج را با توجه به نوع آن بین 30 دقیقه تا 3 ساعت به همراه 1 قاشق چایخوری نمک و آب ولرم خیس می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت می گذاریم و آن را تا نیمه آب قرار می دهید و می گذاریم تا آب جوش آید.

مرحله ششم

بعد از اینکه آب جوش آمد، 1 قاشق چایخوری نمک و 1 قاشق غذا خوری روغن مایع به قابلمه می افزایم. سپس برنج خیس شده را به آب جوش می افزایم و اجازه می دهید تا به مدت 7 تا 10 دقیقه پخت اولیه برنج نیاز به زمان دارد.

مرحله هفتم

هنگامی که دانه های برنج کاملا نرم شدند اما مغزشان هنوز سفت هست و زیر دندان گیر می کند باید برنج را آبکشی کنیم. بعد از اینکه برنج را به خوبی آبکشی کردید آن را کنار بگذارید.در ادامه زرده های تخم مرغ را داخل یک کاسه بزرگ بریزید.

مرحله هشتم

در این مرحله زرده های تخم مرغ را ترکیب کنید تا از حالت لختگی دربیاید، سپس ماست چکیده را به همراه گلاب و زعفران دم کنید و به کاسه بیافزاید و به خوبی مخلوط کنید تا مواد کاملا با هم ترکیب شوند.

مرحله نهم

در این مرحله برنج آبکش شده را به کاسه دارای مخلوط تخم مرغ و ماست می افزاید و به آرامی ترکیب می کنید تا با هم یکدست دربیایند. در ادامه قابلمه ای که برای پخت ته چین در نظر دارید را با کمی روغن چرب می کنید.

مرحله دهم

در این مرحله نصف مخلوط برنج را در کف قابلمه می گذارید و با پشت قاشق به خوبی فشرده می کنید، بعد از آن مرغ تفت داده شده را به همراه زرشک روی برنج می ریزید. در ادامه مابقی برنج را به قابلمه می افزاید.

مرحله یازدهم

حالا مجددا برنج را با پشت قاشق فشرده می کنید تا ته چین بعد از پخت از هم جدا نشود. در ادامه کره را به تکه های کوچک تقسیم می کند و به شکل پخش روی برنج قرار می دهید. حالا قابلمه را روی حرارت بسیار ملایم می گذارید.

مرحله دوازدهم

برای دم کشیدن ته چین حدود 45 دقیقه تا یک ساعت به زمان نیازمند هستید. در آخر بعد از اینکه پخت ته چین به اتمام رسید، آن را به آرامی روی یک ظرف مناسب برمی گردانید. سپس با خلال پسته و زرشک آن را تزئین می کنید.


اشتراک گذاری

ارسال نظــــر

نظــرات کابران